دسته بندی نشده

نور مخفی انبه ای

نور مخفی انبه ای

نور مخفی انبه ای

نور مخفی انبه ای یکی از انواع ریسه‌های ال‌ای‌دی است که برای ایجاد نور مخفی و نورپردازی‌های مختلف استفاده می‌شود. این نوع از لامپ‌ها، به شکل ریسه‌ای و شلنگی طراحی شده‌اند و می‌توان آن‌ها را دور از چیزهای مختلف قرار داد و در راه‌پله‌ها و سقف‌ها استفاده کرد.

در حال حاضر، تنها مسئله روشنایی مطرح نیست، بلکه یکی از روش‌های جذابیت محیط و فضاهای مختلف، در شیوه‌های نورپردازی خلاصه می‌شود. نور مخفی‌های مختلف که در تمامی محیط‌های مختلف، از سالن‌ها و مراکز تجاری تا خانه‌ها و فضای بیرونی دیده می‌شوند، جذاب هستند و گاهی علاوه بر تزئین، در روشنایی حقیقی محیط نقش دارند.

شلنگ های نوری

پشم شیشه عایق صوتی است 4 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

در مسیر هیجان انگیز تولید لامپ ها، شلنگ های نوری وارد بازار شدند، نوارهایی که شامل لامپ های کوچک ال ای دی هستند و با تراکم لامپ های مختلفی تولید می شوند.
شلنگ های نوری برای ایجاد نورمخفی در فضا استفاده می شوند و انواع مختلفی دارند.

انواع شلنگ های نوری

شلنگ های نوری دو دسته بندی کلی دارند که شامل ریسه های ال ای دی و اس ام دی می شود و هر یک از این دسته بندی ها انواع مختلفی دارند. چیزی که در همه آن ها مشترک است شکل ریسه ای و شلنگی آن هاست و تقریبا کاربرد های یکسانی دارند اما متناسب با جنس و مدلشان ممکن است در مکان ها مختلفی استفاده شوند.
ریسه های اس ام دی بر اساس ابعاد چیپ خود دسته بندی خاصی دارند که با همین عدد چیپ مشخص می شود، چیپ ال ای دی هر قدر بزرگ تر باشد نور بیشتر خواهد بود.

نور مخفی سقف انبه ای

پشم شیشه عایق صوتی است 3 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

نورپردازی مخفی سقف انبه ای نوعی از نورپردازی است که نور بصورت غیر مستقیم و یا اصطلاحا مخفی تابیده می شود. سیستم نورپردازی انبه ای به دلیل استفاده زیاد نور مخفی در سازه های جدید هرچه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

این نوع نورپردازی در سازه های پیش ساخته دکوری، نورمخفی های سقفی، گچبری های سقفی یا دیواری بیشتر استفاده می شود. در نور پردازی انبه ای که یک شاخه ای از نورپردازی محسوب می‌شود منشا نور مشخص نیست فقط حاله ای از نور که بروی دیوار یا سقف یا هر شئ خاص مورد نظر تابیده می شود قابل مشاهده است .

در نورپردازی انبه ای از لامپ های LED و SMD در قالب ریسه های شلنگی استفاده می شود .

ریسه های LED

پشم شیشه عایق صوتی است 5 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

ریسه های LED دارای ویژگی های خاص خود مانند مقرون بصرفه بودن ، تنوع رنگی متنوع ، شفافیت نوری بالا ، مصرف برق کم ، ضد اب بودن هستند . نکته ی مهم دیگری که باید برای خرید و استفاده از این ریسه ها در نظر بگیریم متری بودن رول های آنهاست که باید بصورت رند خریداری شود .مثلا اگر ۷٫۵ متر نیاز باشد باید ۸ متر تهیه شود و مابقی آن را با روشی مثل چسب برق زدن یا چیزی شبیه به این پوشاند.

ریسه های SMD

ریسه های SMD به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا در جاهایی که نیاز به مانورپذیری باشد کار را ساده کرده است. مثلا در گوشه و کناره های سقف ریسه اس ام دی می‌تواند قدرت مانور زیادی به شما دهد. این ریسه ها را می‌توان در اندازه های مختلف و دلخواه مورد استفاده قرار داد.

موضوعی که باید در مورد این نوع ریسه ها به آن توجه کرد این است که در زمانی که می‌خواهید متراژ خاصی از آن را جدا کنید حواستان به این باشد که هر ۳ لامپ اس ام دی در این ریسه ها با هم کار می‌کنند. پس برای جدا کردن باید ۳ تا ۳ تا آنها را جدا کنید.

نورپردازی کناف انبه ای حرفه ای

نورپردازی مخفی کناف انبه ای که به صورت مخفی در گوشه و کناره های سقف به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دوچندان فضای خانه شما داشته باشد.

برای اینکه نورپردازی کناف انبه ای به صورت حرفه ای در اتاق نشیمن انجام شود بهتر است از قانون چهارگوشه پیروی کنید.

قانون چهارگوشه می‌گوید که از چهار گوشه ی اتاق مورد نظر باید ۳ گوشه آن توسط نورپردازی کناف انبه ای روشن شود که یکی از این گوشه های روشن باید به گونه ای باشد که نور مستقیما روی وسیله های دکوری منزل نورپردازی کند. این وسیله ها می‌تواند گلدان، تابلو نقاشی یا دیگر اکسسوری های فضای داخلی خانه باشد.

برای تکمیل کردن نورپردازی مخفی کناف انبه ای نیز می‌توانید از دیوارکوب ها یا آباژور های ایستاده به عنوان نور مکمل استفاده کنید و توسط آنها نورپردازی منزل خود را لایه ای کنید.

جمع بندی

نورپردازی ار نوع کناف انبه ای که در سال های اخیر یکی از پر استفاده ترین انواع نورپردازی بوده است، می‌تواند خانه شما را به زیبایی هر چه تمام تر نورپردازی کند، بدون اینکه وسیله های روشنایی دیده شوند.

همچنین این نوع نورپردازی می‌تواند برای هر قسمت از خانه مورد استفاده قرار گیرد اما با این تفاوت که برای اتاق های بزرگتر باید از لامپ های بزرگتر و قوی تر استفاده کرد و برای اتاق های کوچکتر از لامپ های کوچکتر تا توازن بین میزان روشنایی و مساحت اتاق حفظ شود و بهترین نتیجه را برای ما به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *