دسته بندی نشده

وسایل نورپردازی مغازه

وسایل نورپردازی مغازه

وسایل نورپردازی مغازه

صاحبان کسب و کار‌ها از نورپردازی مغازه و فروشگاه خود برای نشان ‌دادن فضای مغازه و برجسته‌کردن محصولات یا قسمت‌های مختلف فروشگاه و افزاش فروش استفاده می‌کنند. می‌توانید با ترکیب چندین لامپ مختلف و انتخاب چراغ‌هایی با روشنایی و تن مناسب، یک روشنایی خوب برای مغازه و فروشگاه‌تان ایجاد کنید.

نورپردازی یک مغازه، قسمت مهمی از استراتژی تجاری صاحب فروشگاه محسوب می‌شود. نورپردازی اصولی و تاثیر گذار، مغازه و فروشگاه شما را به ‌خوبی روشن می‌کند و مشتری می‌تواند به راحتی محصولات را جستجو کند. همچنین با برجسته‌ کردن محصولات مختلف می‌توانید توجه مشتریان را به سمت آن‌ها جلب کنید و فروش بیشتری داشته باشید. بنابراین، شیوه نورپردازی مغازه و فروشگاه می‌تواند در نحوه خرید مشتریان و احساس آن‌ها راجع به مغازه و فروشگاه شما، تاثیر بسزایی داشته باشد. یک سیستم روشنایی مناسب در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، رابطه مستقیمی بر تجربه مشتری و همچنین فضای مغازه شما دارد. در این مطلب به بررسی انواع مختلف لامپ و چراغ مناسب می‌پردازیم و بهترین روش‌های نورپردازی مغازه و فروشگاه را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روشنایی چشم‌گیری خلق کنید، بررسی می‌کنیم.

اصول نورپردازی مغازه و فروشگاه

نورپردازی مغازه و فروشگاه دارای انواع مختلفی است که از طریق آن‌ها می‌توانید یک استراتژی مناسب برای روشنایی مغازه یا فروشگاه خود تدارک ببینید. در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

مطالعه مغازه نورپردازی سقف مغازه

1- نورپردازی متمرکز

از نورپردازی متمرکز در فروشگاه‌ها برای برجسته‌ کردن محصولات خاص یا قسمت‌های مختلف استفاده می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت آن‌هاست. نورپردازی متمرکز به هدایت مشتریان به سمت محصولات خاص و برجسته‌کردن آن‌ها، کمک می‌کند.

شاخص مقالات 62 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

زمانی که تصمیم به اجرای نورپردازی متمرکز می‌گیرید، در ابتدا باید محصولات ویژه و قسمت‌های کلیدی فروشگاه خود را مشخص کنید. این محصولات می‌توانند جدیدترین محصولات شما یا پرفروش‌ترین محصولات سالانه شما باشند. بعد از آن که محصولات مدنظرتان را مشخص کردید، زمان آن فرا رسیده که مشخص کنید چه نوع نورپردازی متمرکزی مناسب مغازه یا فروشگاه شما است.

برای فروشگاه‌هایی که فضای کوچکی دارند، دیوارکوبی یا نورپردازی مسیر گزینه مناسب تری است. اما در فضاهای بزرگ‌تر می‌توانید یک دیوار قفسه‌ای روشن ایجاد کنید تا توجه مشتریان‌تان به آن قسمت جلب شود.

2- نورپردازی اداری

نورپردازی اداری برای روشنایی یک هدف خاص استفاده می‌شود. این نوع نورپردازی شامل روشن‌ کردن قسمت ثبتی است که در آن تراکنش‌ها انجام می‌شود، اتاق‌های پرو که در آن افراد لباس‌ها را امتحان می‌کنند یا فضای اداری که هر روز برگه‌ها و فرم‌های زیادی را در آن قسمت بررسی می‌کنید.

شاخص مقالات 63 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

هنگام تعیین محل نصب منابع نوری، باید به این نکته توجه کنید که قرار است چه ‌کارها و فعالیت‌هایی در فروشگاه شما اتفاق بیفتد. در اکثر مشاغل خرده‌ فروشی، قسمت ثبت اولین جایی است که به ذهن فروشنده می‌رسد، اما کارهای دیگری نیز هست که باید به آن‌ها هم فکر کنید. بنابراین، فعالیت‌هایی را که برای کار شما ضروری هستند، در نظر گرفته و چراغ‌ها را در جایی که منطقی است، به کار ببندید.

3- نورپردازی محیطی

نور محیطی، منبع نور اصلی مغازه و فروشگاه شما است. این نوع نورپردازی پس‌ زمینه‌ روشنایی مغازه یا فروشگاه شما محسوب می‌شود که در آن انواع نورپردازی‌های دیگر را لایه ‌بندی می‌کنید و محیطی راحت برای مشتریان‌تان فراهم می‌آورید.

شاخص مقالات 64 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

نور محیطی باید به تمام قسمت‌های فروشگاه برسد. درست است که روشنایی محیطی یک پس ‌زمینه محسوب می‌شود، اما لازم نیست کسل ‌کننده باشد و می‌توانید از ابزاری برای متنوع کردن آن استفاده کنید. هر نوع چراغی، از لوستر گرفته تا چراغ‌های گلدانی ساده، برای روشن‌کردن فضای فروشگاه کافی است. هدف اصلی این نوع نورپردازی، یکنواخت سازی نور است تا اطمینان حاصل شود که مشتری به تمام قسمت‌های فروشگاه دید کامل دارد.

4- نورپردازی تزیینی

شاخص مقالات 65 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

در نورپردازی تزیینی، ویژگی‌های نورپردازی به‌ جای اهداف ضروری و اصلی، مسئله زیبایی را هدف قرار می‌دهند. از نورپردازی تزیینی می‌توان برای زیباسازی فضای فروشگاه یا برای افزایش زیبایی فضای ویترین استفاده کرد. معمولاً در این روش از ترکیب رنگ نورها بهره برده می‌شود.

محصولات مناسب نورپردازی مغازه و فروشگاه

1- چراغ سقفی روکار

نورپردازی یکی از ارکان اصلی در طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند هویت آن محیط را مشخص کند. می‌توان برای تامین روشنایی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از انواع چراغ سقفی استفاده کرد.

شاخص مقالات 66 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

چراغ‌های سقفی روکار علاوه بر تنوع شکل و ظاهر، از تنوع منبع نوری مختلفی نیز برخوردار هستند. به شکلی که می‌توان به منبع نوری لامپ استاندارد، لامپ ال ای دی، لامپ اس‌ام دی، لامپ کم مصرف، لامپ خطی و… اشاره کرد. چراغ‌های سقفی روکار جزء چراغ‌های مدرن محسوب می‌شوند و در دکوراسیون فروشگاه‌ها جلوه و زیبایی منحصر به فردی به فضا می‌بخشند.

بسیاری از این چراغ‌های سقفی روکار از حباب و شیشه مقاوم ساخته شده‌اند و حتی دارای درجه حفاظت نیز هستند. چراغ‌های سقفی روکار در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و قیمت آن‌ها بر اساس سایز، کیفیت و جنس مشخص می‌شود.

2- چراغ سقفی توکار

چراغ‌های سقفی توکار با فناوری SMD و COB در ابعاد، توان‌های مختلف و شکل ظاهری گرد و مربع تولید می‌شوند. انتخاب چراغ سقفی توکار متناسب با ابعاد حفره سقف، جنس بدنه چراغ و رنگ لامپ صورت می‌گیرد.

شاخص مقالات 67 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

چراغ‌های سقفی توکار تکمیل کننده روشنایی عمومی محیط هستند. انتخاب چراغ مناسب برای یک فروشگاه که می‌تواند علاوه بر تامین نور، به زیبا شدن محیط نیز کمک کند، بسیار حائز اهمیت است. چراغ سقفی توکار یکی از منابع نوری مهم به شمار می‌آید که در شکل‌ها و اندازه‌های متفاوت قابل خریداری و نصب است.

چراغ سقفی توکار COB جایگزین هالوژن‌های سقفی شده و برای نورپردازی داخل فروشگاه به کار می‌رود. این چراغ‌ها مصرف برق بسیار کمی داشته و همچنین نور مناسبی ارائه می‌دهند.

3- پنل ال ای دی روکار

پنل‌های ال‌ای دی روکار به دلیل تنوع مدل، قابل استفاده در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستند. این پنل‌های ال‌ای دی به فضای زیادی احتیاج ندارند و در تعداد بسیاری مدل و سایز در دسترس هستند. پنل ال‌ای دی روکار خیلی نزدیک و یا تقریبا چسبیده به سقف نصب می‌شود و انتخاب ایده آلی برای فضاهایی مانند راهرو و اتاق‌های پرو محسوب می‌شود.

شاخص مقالات 68 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

برای مغازه‌هایی که ارتفاع سقف کم است، مکان‌هایی که افراد نیاز به نور مستقیم دارند، انتخاب دیگری غیر از پنل ال‌ای دی روکار ندارید. به راحتی و متناسب با دکوراسیون فروشگاه‌تان می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید به خرید پنل‌های ال‌ای دی روکار بپردازید.

4- پنل ال‌ای دی توکار

امروزه افراد بسیاری به سبک مینیمال در چیدمان مغازه و فروشگاه خود تمایل پیدا کرده‌اند. این نوع چراغ‌های پنلی باریک ترین نوع چراغ‌های ال‌ای دی موجود در بازار هستند که درون سقف نصب می‌شوند. پنل ال‌ای دی توکار را می‌توانید روی تخته‌های گچ و سه لایه یا روی‌ام دی اف نازک نصب کنید.

شاخص مقالات 69 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

پنل‌های ال‌ای دی توکار در مقابل لامپ‌ها، CFL‌ها و دیگر انواع چراغ‌های موجود در بازار، برق بسیار کمتری مصرف کرده، اما در عین حال روشنایی بیشتری تولید می‌کنند

5- چراغ ریلی

استفاده از چراغ‌های ریلی یکی از روش‌های مدرن برای تامین نور در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به حساب می‌آید. در این شیوه، منابع نور بر روی یک ریل در یک مسیر به هم پیوسته قرار می‌گیرند. نکته مهم در این نوع نورپردازی این است که ریل علاوه بر تحمل وزن چراغ، باید شرایط انتقال برق سیستم را نیز فراهم آورد.

شاخص مقالات 70 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

چراغ‌های ریلی قابلیت نصب بر روی زمین، دیوار، سقف و سایر سطوح را دارند که بسته به کاربرد می‌توان نور را از زوایای مختلف به سطوح تابانید. همچنین امکان نصب چراغ ریلی در اماکنی با سقف بلند نیز وجود دارد.

6- ریسه ال ای دی

ریسه ال ای دی نوعی روشنایی است که بیشترین کاربرد را برای تزئینات نوری دارد و دارای تنوع گسترده‌ای است. این محصول بر اساس شرایط و موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود. امروزه از ریسه‌های ال‌ای در نورپردازی داخلی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بسیار استفاده می‌شود. از ریسه‌های می‌توانید در نورپردازی سقف، کنار پله‌ها، نمای خارجی فروشگاه، اطراف درب‌ها و هر جایی که نیاز به نور تزئینی زیبا دارید استفاده کنید.

شاخص مقالات 72 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

 

قیمت ریسه LED-SMD را عوامل مختلفی اعم از ولتاژ ریسه که تعیین کننده ضد آب یا ساده بودن آن است، تعیین می‌کند. تعداد LEDهای ریسه تعیین کننده شدت نور ریسه است و هر چه تراکم و تعداد آن‌ها در یک متر بیشتر باشد، قیمت ریسه نیز بالاتر خواهد بود. نوع ریسه که می‌تواند نواری، شلنگی یا نئون فلکسی باشد نیز بر قیمت نهایی ریسه تاثیر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *