دسته بندی نشده

طریقه نصب نور مخفی زیر کابینت

طریقه نصب نور مخفی زیر کابینت

طریقه نصب نور مخفی زیر کابینت

در مقاله نحوه نصب لاین نوری زیر کابینت تصمیم داریم که در مورد چراغ زیر کابینتی صحبت کنیم و همینطور در نورپردازی داخل آشپزخانه و زیر کابینت از چه نوع چراغی استفاده شود.

در ادامه در مورد نحوه نصب چراغ خطی زیر کابینت به همراه معرفی محصول صحبت خواهیم کرد.

یکی از بخشهایی از ساختمان که نورپردازی در دکوراسیون اهمیت بالایی دارد آشپزخانه است. در قسمتهای مختلف آشپزخانه می توان از نورپردازی در بالای جزیره، داخل کمد آشپزخانه و قفسه و همینطور زیر کابینت استفاده کرد.

نورپردازی در زیر کابینت را می توان با استفاده از چراغ زیر کابینتی سنسوردار نیز انجام داد. همینطور چراغ های خطی زیر کابینتی توکار در زیر کابینت و در داخل شیار نیز موجود هستند.

نورمخفی زیر کابینتی با استفاده از فناوری led جایگزین خوبی برای لامپ هالوزن در زیر کابینت است، زیرا انرژی کمتری مصرف می کنند و دارای حرارت کم هستند و همینطور خطر برق گرفتگی و یا اسیب رساندن به سطح کابینت را ندارند.

7 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

معرفی لاین نوری زیر کابینتی

چراغ LED خطی زیر کابینتی یکی از تجهیزات روشنایی است که از تعداد زیادی لامپ SMD بسیار کوچک که بر روی نوار آلومینیومی نصب شده اند، تشکیل شده است. روی این لامپ های بسیار کوچک، پوششی به نام دیفیوزر کشیده می شود تا نور آنها به طور یکنواخت دیده شود.

از چراغ زیر کابینتی برای افزایش نور آشپزخانه و یا روشن تر شدن داخل کابینت ها استفاده می شود.

مهتابی زیر کابینتی با رنگ نور سفید و زرد را می توان داخل طبقات کابینت قرار داد. کاربرد اصلی چراغ زیر کابینتی خطی led در ستون کابینت آشپزخانه و همچنین کمد لباس می باشد.

محصولات چراغ خطی (نور خطی، لاین نوری)

انواع چراغ زیر کابینتی

بسیاری از خانه های با طراحی مدرن و ساده از لاین نوری زیر کابینت برای نورپردازی آشپزخانه خود استفاده می کنند. این چراغ ها در زیر کابینت یا داخل سقف به صورت توکار، روکار و کنج نصب می شوند.

  • چراغ خطی زیر کابینتی توکار

یکی از مزایای چراغ خطی زیر کابینتی ال ای دی امکان نصب آن ها به دو صورت افقی و عمودی است.

چراغ خطی توکار عرض 17 میلیمتر و عمق 15 میلیمتر برای نورپردازی کابینت های کوچک کاربرد دارد. برای نصب این نوع نورخطی زیر کابینتی باید از لبه یونیت ها 10 سانتی متر فاصله باشد.

این چراغ خطی زیر کابینتی دارای سه رنگ نور طبیعی و سفید و  آفتابی است و توان مصرفی آن بر اساس شدت نور متفاوت است.

  • چراغ زیر کابینتی روکار

این نوع لامپ زیر کابینت قابل سفارش در سایزهای مختلف است و به راحتی در زیر کابینت نصب می شود.

چراغ زیر کابینتی روکار در طراحی داخلی و نورپردازی آشپزخانه  بسیار محبوبیت دارد. چراغ خطی زیر کابینت نور را به طور یکنواخت پخش می کنند و از مزیت ان این است که می توان قطعات led ها را به هم متصل کرد و در سراسر کابینت چراغ را پوشش دهید.

علاوه بر استفاده از لاین نوری زیر کابینت می توان از سنسور روشنایی هوشمند مخصوص کمد و کابینت استفاده کرد.

  • چراغ زیر کابینتی هالوژن

لامپ های هالوژن و زنون می توانند در اشکال مختلف در زیر کابینت شما نصب شوند و نوری را که می خواهید تامین می کنند. یکی از نکات مثبت این چراغ ها سهولت در سیم کشی و یکی از ایرادات آنها این است که نور زیادی تولید می کنند به همین دلیل باید از تعداد کمی از چراغ ها استفاده کرد.

  • چراغ SMD زیر کابینتی

چراغ کابینت SMD یکی ازبهترین نور مخفی کابینت است که می توانید برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب کنید. بسیاری از چراغ های مخفی آشپزخانه با استفاده از چراغ های کابینت SMD انجام خواهند شد.

لامپ های SMD دارای منابع نور باریک و طولانی هستند. این چراغ ها در تمام قسمت های کابینت نصب می شوند. می توانید از چراغ های نواری SMD به عنوان چراغ مخفی در هر یک از کابینت ها استفاده کنید.

  • چراغ زیر کابینتی نواری فلورسنت

این چراغ ها باریک و پر نور هستند و به راحتی زیر کابینت قرار می گیرند. از نقاط قوت این نوع چراغ های فلورسنت زیر کابینتی می توان به سیم کشی مناسب، بدنه مستحکم و قرارگیری مناسب در زیر کابینت اشاره کرد. از معایب این نوع چراغ  تولید اشعه ماوراء بنفش است.

نحوه نورپردازی زیر کابینت

در آشپزخانه استفاده از نور مرکزی مهم است اما می توان با نورپردازی زیر کابینت، هود، میز و … این فضا را به محیطی زیبا تبدیل کرد. امروزه ردیف هایی از کابینت ها در آشپزخانه وجود دارد که نیاز به نور متفاوتی دارند و برای نورپردازی باید از انواع چراغ های زیر کابینتی استفاده کنید.

از آنجایی که اکثر کارها در آشپزخانه های امروزی روی سطح کابینت ها، کنار اجاق گاز و سینک ظرفشویی انجام می شود و چون این فضاها نور کافی ندارند، استفاده از نورپردازی زیر کابینت باعث می شود این اتاق ها روشن به نظر برسند.

c6703e نور خطی ، لاین نوری، لاینر

کاربرد لاین نوری زیر کابینت

  • نورپردازی زیر کابینت و بالای سینک ظرفشویی

قسمت بالای سینک یکی از پرکاربردترین مکان ها در آشپزخانه است. معمولا بخش ابچکان که بالای سینک قرار می گیرد کم نور است و گاهی ظروف به خوبی شسته نمی شوند.

به همین دلیل نصب چراغ خطی کنجی در بالای سینک هم از نظر کارایی و هم از نظر زیبایی حائز اهمیت است.

  • نورپردازی کمد و کشوی کابینت

کمد دیواری به دلیل اهمیت ویژه ای که دارد و چون مکانی برای نگهداری از لباس و لوازم منزل هست نورپردازی برای ان اهمیت بالایی دارد.

اگر در داخل کمد و کشوی کابینت از لامپ های قدیمی و پرمصرف استفاده کنید به دلیل مصرف بالای انرژی و گرمای زیاد بهتر است که از ال ای دی استفاده شود. چراغ های ال ای دی نور بیشتر و طول عمر بیشتری دارند و مصرف برق پایینتری دارند.

  • نورپردازی رگال

نوع دیگری از نورپردازی در رگال است که شبیه نورپردازی زیر کابینتی است و می توان از آن برای تامین روشنایی در محیط های مختلف استفاده کرد. انواع لامپ های رگال را می توان در داخل کمد در اندازه های مختلف و همچنین زیر جا لباسی در مغازه ها و مزون ها استفاده کرد. یکی از انواع لامپ های رگال دارای لامپ های ال ای دی است که نور ملایم با کیفیت خوبی تولید می کند و می تواند به عنوان نورپردازی سقفی یا به عنوان نور آویز و رگال استفاده شود.

نحوه نصب چراغ زیر کابینتی

با نصب چراغ زیر کابینتی فضای آشپزخانه بزرگتر نشان داده می شود و همینطور برای آشپزی کردن و استفاده از وسایل برقی نور مناسب کمک زیادی می کند. از نور مخفی می توان برای روشنایی هود، میز و کابینت آشپزخانه استفاده کرد.

نحوه نصب چراغ زیر کابینتی با توجه به نوع آن کمی متفاوت است.

1- لاین نوری کنج: نصب این نوع چراغ ها به دلیل چسبندگی در گوشه کابینت ها بسیار آسان است.

2- چراغ خطی زیر کابینتی توکار: این نوع لامپ ظاهر تمیزتر و شکیل تری دارد و دارای نصب توکار می باشد. به سادگی یک شیار کم عمق در کابینت ایجاد کنید تا لامپ هم تراز با کابینت قرار گیرد. توزیع نور در این نوع چراغ به صورت یکنواخت است.

3- لامپ هالوژنی: مصرف نور در لامپ هالوژنی نسبت به چراغ خطی بالاتر است و نور زوم شده ایجاد می کند به عبارتی خیرگی در نور دارد.

برای نصب چراغ زیر کابینت از چسب یا پیچ استفاده می کنند. این محصول دارای کاوری است که نور را به آرامی می تاباند.

صرف نظر از طرح روشنایی که انتخاب می‌کنید، چراغ‌های زیر کابینت دارای سه گزینه نصب هستند: برق، باتری و سیم‌کشی. چراغ‌های دوشاخه و چراغ‌های باتری‌دار برای نصب آسان و فوری مناسب هستند. چراغ های سیم کشی به یک برقکار ماهر نیاز دارند.

ichoob.ir kitchen cabinet lighting 2 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

نکات خرید لاین نوری زیر کابینت

هنگام خرید چراغ زیر کابینتی led به نوع نصب و مقدار طول مصرفی توجه شود.

  • چراغ خطی توکار عرض 17 میلیمتر

ابتدا چراغ خطی توکار عرض 17 میلیمتر را معرفی می کنیم که دارای عمق 15 میلیمتر است. این چراغ لاینر عرض 17 با شدت نور و توان های متفاوت به شرح زیر هستند:

  • شدت نور 1200 لومن بر متر با توان 11 وات
  • شدت نور 2500 لومن بر متر با توان 23 وات
  • شدت نور 3500 لومن برمتر با توان 4 وات

چراغ خطی توکار عرض 17 میلی متر دارای قابلیت دیمر است و همینطور امکان قرار دادن درایور را دارد.

  • چراغ خطی روکار عرض 30 میلی متر

چراغ خطی روکار عرض 30 میلی متر به صورت روکار و آویز قابل نصب و اجرا می باشد. این چراغ دارای عرض و عمق 30 میلی متر بوده و با شدت نور 1200، 2400، 2500، 3500 و 5000 لومن بر متر با رنگ چراغ های سفید، طبیعی و آفتابی امکان نصب و راه اندازی می باشد.

لامپ خطی روکار عرض 30 با توجه به زاویه 90 درجه پروفیل خود برای نصب در گوشه دیوار (کف و دیوار، سقف و دیوار) و زیر کابینت (گوشه بین کابینت و دیوار) مناسب است.

  • چراغ خطی کیوبیک

لاین نوری کیوبیک را می توان در گوشه دیوار، زیر کابینت، گوشه سقف استفاده کرد و مهمتر از همه یکی از مهمترین کاربردهای این لامپ که آن را منحصر به فرد می کند، امکان ساخت سازه های نوری با استفاده از این چراغ خطی است.

خطی کیوبیک مدل spl line light cubic1919 نور خطی ، لاین نوری، لاینر

این چراغ ها با شدت نور و توان های متفاوت به شرح زیر هستند:

  • شدت نور 1200 لومن بر متر با توان 11 وات
  • شدت نور 2500 لومن برمتر با توان 23 وات
  • شدت نور 3500 لومن برمتر با توان 23.4 وات

پروفیل خطی لاینکس

  • چراغ خطی سه کنج توکار

از چراغ خطی سه کنج توکار برای ایجاد نور خطی در سه گوشه داخلی دیوارها و ستون ها استفاده می شود. نور خطی این لامپ در شدت نور 1200 لومن، 2500 لومن و 3500 لومن بر متر با رنگ نورهای سفید، طبیعی و آفتابی قابل استفاده است. علاوه بر این، این لامپ دارای عرض و عمق 39 میلی متر است.

دلیل محبوبیت لامپ های ال ای دی کنجی در محیط آشپزخانه سیم کشی راحت تر، عدم نیاز به شیار یونیت ها، خروجی نور چهل و پنج درجه و قابلیت روشنایی بالای اجاق گاز و سینک می باشد.

این چراغ ها با شدت نور و توان های متفاوت به شرح زیر هستند:

  • شدت نور 1200 لومن بر متر با توان 11 وات
  • شدت نور 2500 لومن برمتر با توان 23 وات
  • شدت نور 3500 لومن برمتر با توان 23.4 وات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *